Een verhaal zonder plaatjes - Reisverslag uit Cuernavaca, Mexico van Christel Linden - WaarBenJij.nu Een verhaal zonder plaatjes - Reisverslag uit Cuernavaca, Mexico van Christel Linden - WaarBenJij.nu

Een verhaal zonder plaatjes

Blijf op de hoogte en volg Christel

03 Februari 2017 | Mexico, Cuernavaca

Waar zal ik eens beginnen, ik mis jullie allemaal heel erg maar ik blijf hier, ik wil nu al nooit meer terug.
Zoals de meesten van jullie weten ben ik afgelopen zaterdag vertrokken naar Mexico om daar te studeren. De reis was heel prima, ik zat onverwachts bij de nooddeur en had een hele Christel aan beenruimte. Helaas was de aanspraak wat minder want de enige verdere passagier in mijn rij had net het personeel uit gescholden en wilde mij er graag van overtuigen dat de helft van de wereld aliens zijn en dat Trump een hagedis/alien is. Hoewel hij het allemaal met eigen ogen had gezien was ik na 5 minuten wel klaar met zijn gezever, laat staan na een goede 11 uur.
Om 3 uur in de nacht stond ik op het busstation voor een bus naar Cuernavaca, de plaats waar ik studeer. Nog geen uur later had ik de bus en fantastisch snelle WiFi in de bus (daar kunnen ze in Nederland nog wat van leren). Gelukkig deed mijn host van AirBNB, die mij om 9 uur in de ochtend verwachtte, ook open om half 6 in de ochtend.
De dagen erna kan ik omschrijven met 1 woord:jetlag. Ik dacht altijd dat het onzin was en alhoewel ik me direct aan het slaapritme van hier ben gaan houden, heb ik drie dagen gerild, liters water gedronken en me goed ziek gevoeld. Gelukkig is mijn host met 5 honden, 2 katten en 2 vogels echt fantastisch waardoor ik me direct thuis voelde. En Cuernavaca is de stad van de eeuwige lente met een reden, het weer hier is perfect!
Maar toen moest ik naar school, doodeng, twee weken later dan de rest een nieuwe klas binnen komen. Gelukkig valt het mee iedereen is kei aardig, en voor het vak fotografie, dat ik in het Spaans volg, hoef ik geen geschreven examen te doen, maar alleen foto's in te leveren. Verder zijn ze hier altijd te laat (ook de docenten), maar de lessen gaan veel meer over actualiteiten dan in Nederland. De credits hier zijn 15 tot 16 uur, dat zijn ze dan ook echt, ik moet serieus studeren maar ik leer veel. Tot zover heb ik al foto's gemaakt met een eigen gemaakte camera obscura, alles geleerd over de Europese geschiedenis en over de Blue Banana.

Afgelopen week ben ik ook op huizenjacht geweest, het eerste huis waar ik ging kijken was zo vies en in zo een slechte staat dat de ratten zich er nog niet durfden te vertonen. Ik ben nog net niet letterlijk weg gerend tijdens de bezichtiging, al wilde ik dat het liefste wel doen. En dat terwijl ik net een gigantische spin in mijn eigen badkamer vond.
Overigens hebben ze hier ook zoete pizza, dus met banaan en Nutella bijvoorbeeld en ik zag voor het eerst in tien jaar iemand een openbare telefoon gebruiken. En natuurlijk heb ik al Tequila gedronken, lekkere Tequila, niet zoals een Nederlandse Tequila die naar Spiritus smaakt.
Wat trouwens minder leuk is dat ik ongeveer 10 keer per dag het gevoel heb dat ik zelfmoord probeer te plegen door de straat over te steken, het is gewoon maar gaan en hopen dat de auto's mij niet over het hoofd zien en stoppen.
Eten kopen is net zoiets, ik kan dan wel redelijk Spaans maar de Mexicaanse keuken ken ik niet, het is dus bestellen en hopen dat ik het lekker vind, een soort verrassingsdiner. Vanavond moest ik zelfs navragen welk gedeelte van mijn maaltijd eetbaar was en wat welk gedeelte niet, maar over het algemeen vind ik het eten hier erg lekker, taco's zijn nu al mijn favoriet.
Terug naar de huizenjacht, mijn tweede dag op school kwam een klasgenoot van mij naar mij toe en vertelde dat zijn vrienden, ook studerende aan mijn universiteit, nog een huisgenoot zochten voor hun nieuwe appartement. Morgen ga ik verhuizen, voor nog geen 70 euro per maand heb ik hier een grote kamer, met een mooie roze badkamer, vlakbij school. Ik ben benieuwd want ik ga samen wonen met drie Mexicaanse jongens die bij mij op de universiteit studeren, in ieder geval een goede gelegenheid om mijn Spaans te verbeteren.
Een nieuw avontuur en de volgende keer, zodra ik gesetteld ben zal ik er foto's bij zetten.

  • 03 Februari 2017 - 09:02

    Geertje:

    Leuk, geniet ervan!!!!

  • 03 Februari 2017 - 11:06

    Maaike:

    Chris! Wat leuk joh zo'n blog. Heel leuk om te lezen over hoe je het daar hebt en hoe je probeert te overleven. En natuurlijk spat je persoonlijkheid er heel erg uit! Leuk om te lezen. Heel veel plezier schat, ik hoop dat ik meer ga lezen van je.

  • 03 Februari 2017 - 14:43

    Sascha :

    Superleuk Chris have Fun musketier!! Xx

  • 03 Februari 2017 - 16:26

    J.vd Linden:

    Hallo Christel
    Leuk het bericht van je .Kunnen wij ook mee genieten.
    Goed om te horen dat je het naar je zin hebt.
    Hier is alles rustig
    liefs van ons en een dikke kus
    opa en oma


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Mexico, Cuernavaca

Studie Mexico

Studeren in Cuernavaca

Recente Reisverslagen:

28 Maart 2017

Vlinders en Zilver

27 Februari 2017

Carnaval en Trappen

18 Februari 2017

Kleine update

03 Februari 2017

Een verhaal zonder plaatjes
Christel

Actief sinds 16 Jan. 2011
Verslag gelezen: 413
Totaal aantal bezoekers 26873

Voorgaande reizen:

31 Januari 2017 - 18 Juni 2017

Studie Mexico

03 Februari 2011 - 11 Juni 2011

Mijn eerste reis

26 Juli 2011 - 30 November -0001

Malta

Landen bezocht: