dwaze dagen - Reisverslag uit Mérida, Venezuela van Christel Linden - WaarBenJij.nu dwaze dagen - Reisverslag uit Mérida, Venezuela van Christel Linden - WaarBenJij.nu

dwaze dagen

Door: christel van der linden

Blijf op de hoogte en volg Christel

20 April 2011 | Venezuela, Mérida

Hey,

Zaterdagochtend om half 6 vertrokken Tim en ik vanaf villa de leyva naar Merida in Colombia om het onweer te bekijken. Dat ging goed totdat we zaterdagnacht van barbosa naar cucuta gingen met de weg er was een grote landslide en de bus (een klein busje met 10 mensen opgepropt) keerde terug naar de busterminal omdat we daar dan konden slapen in de bus. Tim en ik besloten om dan maar bier te gaan drinken en sigaretten te gaan roken zodat we zouden slapen. Na ons eerste biertje hoorden we dat we toch gingen proberen te passeren. En eindelijk rond 2 uur s´nachts konden we de grens oversteken. Wij een taxi geregeld en geld gewisseled klaar om de grens over te steken. Dat ging perfect zo een oude amerikaanse taxi door de bergen terwijl je overal lichtjes ziet echt heel mooi. Totdat we naar Venezuela gingen en daar aanklopten om 4 uur ´snachts bij de immigratie. De man deed open gritste mijn paspoort en moest alles opstarten om het in orde te maken. Toen Tim ook zijn paspoort gaf zei die jaaaaaaa kom jij morgen maar terug. Uiteindelijk na wat uitleg van ons heeft die de deur in ons gezicht dichtgesmeten en Tim zijn paspoort meegenomen. We waren dan ook heel opgelucht toen die het later in orde terug kwam brengen eindelijk konden we verder. Na onderweg nog wat vragen die we niet konden beantwoorden omdat we geen vloeiend spaans spreken zagen we het volgende dorp. Net daarvoor werd de taxi tot halt gezet en konden tim en ik bij de politie heel onze grote backpacks uitpakken om 5 uur ´s nachts. Wij balen maar deden het toch. Ze waren echt heel geintresseert en vonden vooral de lonely planet en onze fossielen erg intressant ze vonden het helemaal geweldig. Ook mij vonden ze maar wat intressant totdat ze erachter kwamen dat Tim mijn vriend was. Toen vroegen ze of ik zussen of zusjes had dus ik zei jah een van 19 en een van 16. De vraag werd dus tot drie keer toe of ik het telefoonnummer van het zusje van 19 kon geven. Ik was zeer verbijsterd en dat was ik nog toen we op de bus terminal in san cristobal in venezuela aankwamen.

Daar wilden we de bus naar Merida pakken maar dat was niet mogelijk inverband met nog meer landslides. Een vreemde man kwam met ons praten hij zei dat hij een broeder was van de kerk ook zei hij dat zijn paspoort was gestolen en hij geen geld meer had een vreemd verhaal dus. Maar hij leide ons naar een goed hostel in de buurt van de busterminal waar wij instorten om te slapen. Toen wij rond 12 gingen onbijten samen met de broeder die inmiddels goed op onze zenuwen werkte omdat hij en geen geld had en adhd x2 had waren er toch bussen die gingen met een omweg. Om drie uur zaten we dus in de bus naar Merida het zou 8 uur duren. dat ging perfect tot rond 10 we een landslide moesten passeren. Na enige twijfel gingen we allemaal uit de bus om de landslide lopent te passeren. Daarna kwam de bus met bagage er wiebelend achteraan en hebben we voor de buschauffeur geaplaudiseerd dat hij de bus veilig erover bracht. Rond 12 belden we aan bij een hostel waar we instorten.

De volgende dag stonden we om 10 al bij de balie omdat het hostel nogal duur was en we de checkout time wilden vragen. Ook kwamen we erachter dat het hostel een touragent was en vroeger we wat info over catacumbe. De groep vertrok nu en we konden mee dus na enige onderhandelingen pakten we onze spullen sprongen in de jeep en gingen op weg. Ook nu waren er problemen met landsslides en na een hoop gedoe stapten we in de boot naar de lodge. We zagen onderweg apen, adelaars en een leguaan. De lodge was midden op meer echt heel cool. En we zagen al wat onweer het is een speciaal fenomeen want je ziet bliksem zonder donder en wij zagen het tot 10 x per minuut op zijn hoogtepunt maar het kan veel meer worden. Na het eten gingen we slangen en krokodillen zoeken helaas hebben we alleen de kop van een kleine kayman gezien en wat vogels de maan was vol en het was heel erg licht dus het was lastig zoeken.

De volgende dag dinsdag zagen we nog een mooie waterval op de terugweg en meteen toen we terug waren in merida probeerde we tickets voor de avond richting colombia te fiksen. Die waren helaas uitverkocht ivm pasen en nu gaan we vanavond weer terug naar colombia naar cartagena.

Vergeet ik helemaal te vertellen dat we gisteren naar een fenomeen van het guiness boek zijn geweest. We zijn naar een ijssalon gegaan met 120 soort ijs. Ik heb rozenijs op en bloemen van de sinasappel ijs. Tim heeft sushi ijs, inktvis ijs, coca cola ijs, barcardilemon ijs en geroosterde aarbeinen. Jammergenoeg kunnen we dit niet meenemen om deze vreemde sensatie te delen!

En alvast
Vrolijk pasen iedereen!!!

xxxxx christel

• 20 April 2011 - 17:56

Mama:

hahahahahahahahahaha...of je nog zusjes hebt :P Ja, die heb je...maar alletwee net als jij bezet :P

• 20 April 2011 - 18:01

Opa Oma:

Je hebt weer een hoop meegemaakt.
    Haast je zus verkocht, die zal wel blij zijn.
    Maar fijne paasdagen en tot ziens.
    kus van opa en oma
    groetjes aan Tim

• 20 April 2011 - 21:17

Kelly:

Hey meis,

Wat een vette foto's, echt heel mooi! Ik zorg dat je spulletjes op de juiste plek komen :) Geniet er van daar, pas goed op elkaar!

X

• 21 April 2011 - 12:47

Antoinette:

Omg.. zomaar Maartje verkopen in het buitenland ;) Leuke foto's :D first thing to do als je thuis komt, je uitgroei verven maf! Xxxx