Costa rica - Reisverslag uit Cahuita, Costa Rica van Christel Linden - WaarBenJij.nu Costa rica - Reisverslag uit Cahuita, Costa Rica van Christel Linden - WaarBenJij.nu

Costa rica

Door: christel van der linden

Blijf op de hoogte en volg Christel

23 Mei 2011 | Costa Rica, Cahuita

Zoals jullie al wel aan de titel kunnen zien zijn we inmiddels in Costa Rica. We hebben hier twee dagen gespendeerd in San Jose in een fel roze hostel met gouden randjes. Ook hebben we hier het jade museum bezocht. Het jade museum was zeker wel cool en ze hadden dan ook een mega grote collectie.

Helaas is er in San Jose voorderest niet zo heel veel te doen. Wel vind je op iedere hoek van de straat zwervers. En afval waar ze in graven. Is het gewoon heel duur en is het onmogelijk om de weg te vinden (niemand daar gebruikt straatnamen)

Toen Tim en ik op gegeven moment op ons gemak terug naar het hostel liepen stuiten we ook nog op een lijk. Hij lag te kijken met zijn neus op de stenen en waar ze in nederland normaal schermen neerzetten was hier alleen 1 politieagent die een touwtje gespannen had. En aan de andere kant zat een groep uit de buurt vol aandacht te kijken.

Zoals jullie begrijpen is San Jose niet echt mijn favoriete stad en we besloten dan ook maar snel naar een nadere plaats in Costa Rica te gaan. We besloten naar Cahuita te gaan een lay back dorpje met een reggae sound. Cahuita heeft ook een vlindertuin een kikkertuin een nationaal park en mooie stranden onder andere een zwart strand.

Helaas kwamen we er al snel achter dat zowel de vlindertuin als de kikkertuin niet te bezoeken waren en we kregen er al spijt van dat we naar Cahuita afgereisd waren want we willen deze laatste twintig dagen nog wel graag vette dingen zien.

Gelukkig kwam ik erachter dat er in het volgende dorp een botanische tuin was waar je ook kikkers kon zien. Daar zijn we vandaag heen geweest en we waren onder de indruk. Niet alleen zagen we gifkikkers ook hadden we het geluk een slang te zien en een luiaard. Daarnaast zagen we een kei kleurijke kever en tal van andere dieren.

Morgen gaan we een wandeling door het nationaal park maken. Het is een prachtig park met jungle en zandpaden langs de zee. We zijn er al even een half uurtje in geweest en hier zagen we al meteen krabben en apen!!

Waarschijnlijk gaan we vanuit hier over een paar dagen door naar Nicaragua!!

xxx Christel

• 24 Mei 2011 - 16:07

Opa En Oma:

mooie foto's. Is Tim helemaal beter.
    groetjes en kus Opa en oma

• 02 Juni 2011 - 10:03

Steffie:

Hey meid!

Heftig zeg om een lijk op straat te zien liggen.

Jammer dat die tuinen dicht waren, maar het klinkt allemaal nog steeds ongelofelijk gaaf wat jullie allemaal aan het doen zijn!

Geniet er nog van en tot snel!