Nazca en Cuzco - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Christel Linden - WaarBenJij.nu Nazca en Cuzco - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Christel Linden - WaarBenJij.nu

Nazca en Cuzco

Door: christelvanderLinden

Blijf op de hoogte en volg Christel

15 Februari 2011 | Peru, Cuzco

Lieve mensen,

Bedankt voor jullie leuke berichtjes. Het gaat erg goed en ik zal vertellen wat er de afgelopen week is gebeurd. In Paracas hebben we nog een beetje gechild dat was wel fijn. Een van de laatste avonden gingen we uit eten en Tim wilde weer iets proberen. Hij bestelde dus krab. Hij kreeg de krab samen met een vork en ging proberen te eten. Dat resulteerde erin dat de vork krom boog. Ik lag inmiddels alweer onder de tafel van het lachen en het personeel kwam aan lopen met een soort notenkraker. Ook dat was nogal grappig want de krab was erg vet en regelmatig schoten de stukken over tafel. Daarnaast besloot ik mij over mij fobie voor vreemd eten heen te zetten en heb ik ook een hapje krab geproefd. Ook heb ik al pruim geproefd en andere vreemde dingen.

In Nazca zijn we zoals jullie misschien al bij Tim hebben gelezen naar een leuk museum geweest met veel Nazca cultuur dingen.

Ook zijn we natuurlijk over de Nazcalijnen gevlogen wat een ervaring op zich was om in een vliegtuigje te stappen en boven de woestijn te vliegen. De lijnen waren erg goed zichtbaar en het was dus super cool!

De volgende dag zijn we naar de Chauchilla begraafplaats gegaan daar hebben we een aantal tombes gezien en de vlakte waar menselijke beenderen op lagen.

Vervolgens zijn we s´avonds in de bus naar Cuzco gestapt. De rit was in de bergen en er zaten veel bochten in. Wat er helaas in uitmondde dat veel mensen reisziek werden en zelfs het laatste gedeelte van de bus de wc totaal onbruikbaar was geworden wat mij in een niet al te vrolijke stemming bracht.

Gelukkig hadden we in Cuzco al snel een leuke goedkope kamer gevonden. Een klein hostelletje gerunt door een peruaanse familie die ons hartelijk verwelkomde met kopjes coca thee. Dat is erg prettig want Cuzco ligt op meer dan 3300 meter hoogte en coca werkt goed tegen de hoogte ziekte.

In tegenoverstelling tot Nazca waar het heeeeeeeel heeeeeel heet was is de temperatuur in Cuzco een stuk aangenamer en regent het meestal een beetje als Nederland dus :p

Vanochtend was het even droog en dus hebben we van de gelegenheid gebruik gemaakt om Qorikancha te bekijken. Dit zijn overblijfselen uit de incatijd die vroeger helemaal bedekt waren met goud. Heel mooi om te zien de inca´s waren echt goede bouwers.

Helaas kan ik nog geen foto´s uploaden omdat het erg lastig is een computer te vinden die onze camera´s herkent. Maar zodra het kan zal ik ze toevoegen aan mijn blog.

xxx Christel

  • 15 Februari 2011 - 21:08

    Papa:

    Als je terug komt ben je vast een kenner van de Inca cultuur. Fijn dat ik je zo kan volgen.

  • 15 Februari 2011 - 21:12

    Mama:

    Fijn dat het goed gaat met jullie...en als je weer thuis bent, zal ik je een pondje pruimen geven hoor. Zo vreemd zijn die niet :D

    xxx
    mama

  • 16 Februari 2011 - 12:35

    Opa En Oma:

    heel leuk dit verslag, het is echt genieten als je het leest'groetjes opa en oma

  • 16 Februari 2011 - 17:42

    Adrie Willems :

    mooi verhaal christel. Leuk om te lezen. Je geniet ook van de nieuwe dingen heb ik de indruk,
    Let je een beetje op Tim. Al die nieuwe dingen lijken hem wat psychotisch te maken want hij ziet allerlei monsters in de bus.
    gr Adrie (pa stefan )

  • 17 Februari 2011 - 07:26

    Gerieke:

    whaaaaah jij ziet allemaal vette dingen en maakt allemaal vette dingen mee, dat moet echt geweldig zijn!! Ik ben echt blij dat t allemaal zo positief gaat enzzz.

    xxx

  • 17 Februari 2011 - 21:04

    Christa:

    Ha die Christel,
    Jebt al verschillende leuke dingen meegemaakt. Vliegen, varen, dingen zien, meemaken, cultuur, musea, dingen proeven etc. En je bent nog maar een paar weken daar. Dussssss, dat kan nog wat worden. We hebben intussen gehoord dat je ook een stuk alleen wilt gaan reizen. Wel spannend hoor. Ik zou het je niet nadoen, maar ik ben dan ook geen twintiger meer. Ondanks dat je niet zoveel herrie maakte, is het hier wel weer een stukje rustiger aan de eettafel geworden.
    Geniet van alles en hou ons op de hoogte.
    Groetjes en doe de groeten aan Tim.

  • 23 Februari 2011 - 20:24

    Mama:

    Vol spanning wacht ik nieuwe berichten af. Is Tim nog bij je of ben je alleen?

    xxx
    mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Cuzco

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

08 Juni 2011

Laatste loodjes

23 Mei 2011

Costa rica

01 Mei 2011

Woorden kunnen het niet beschrijven

27 April 2011

hey lieve mensen

20 April 2011

dwaze dagen
Christel

Actief sinds 16 Jan. 2011
Verslag gelezen: 158
Totaal aantal bezoekers 26936

Voorgaande reizen:

31 Januari 2017 - 18 Juni 2017

Studie Mexico

03 Februari 2011 - 11 Juni 2011

Mijn eerste reis

26 Juli 2011 - 30 November -0001

Malta

Landen bezocht: