Carnaval en Tsunami´s - Reisverslag uit Huanchaco, Peru van Christel Linden - WaarBenJij.nu Carnaval en Tsunami´s - Reisverslag uit Huanchaco, Peru van Christel Linden - WaarBenJij.nu

Carnaval en Tsunami´s

Door: christelvanderLinden

Blijf op de hoogte en volg Christel

12 Maart 2011 | Peru, Huanchaco

Hey hey,

Vorige week heb ik een Spaanse cursus gehad in Huancayo. Daar was dat weekend ook carnaval net als in Nederland. Dus mijn leraar had mijn vertelt dat er smiddags een optocht was. Dat leek mij erg leuk en vol verwachting stond ik aan de kant te wachten tot het begon. Alhoewel het niet regende waren er tot mijn grote verbazing allemaal vrouwen poncho´s aan het verkopen. Eindelijk begon het dansende mensen een hoop muziek alles heel mooi aangekleed net als in Nederland maar dan wat exotischer. Ik stond bij twee oudere vrouwen en opeens beginnen die tegen mij te schreeuwen cuidate cuidate!! Opassen? hoezo opassen en de menigte begon te rennen. Ik ren mee maar helaas kon ik niet voorkomen dat ik een van de emmers water over mij heen krijg. Uit alle hoeken komen jongens vandaan met emmers water. Die werden gevuld op het grote plein in de fontein. Het was echt het grootste watergevecht wat ik ooit gezien heb!! En het bleef niet alleen bij water ook ik krijg meel over me heen in alle kleuren. Als resultaat kwam ik dus zeiknat gekleurd bij mijn hostel aan maar wel een leuke ervaring!

De volgende dag had ik een excursie ook erg leuk. We gingen eerst naar een markt en ook dit was niet wat ik had verwacht. Het was een dierenmarkt je kon bij voorbeeld een schaapje uitkiezen en dan werd die naar een ander gedeelte van de markt gebracht. 7,5 tot 15 euro voor een kleintje en 25 tot 30 voor een groot schaap. Daarna werden de pootjes bij elkaar gebonden en er zaten allemaal vrouwtjes schaapjes en andere beestjes te slachten met gigantiche messen!! Een stukje verderop controleerder ze varkens op een ziekte in de mond. Die varkens gingen tekeer varkens kunnen krijsen dat is niet om aan te horen!!

Na deze ervaringen liepen we verder over de markt en zag ik overal varkens opgediend liggen zoals in films met een appel in de mond en nog duidelijk de vorm van een varken. Ook verkochten ze cocabladeren en aangezien ik weer last had van hoogteziekte kochten mijn gids en ik die.

Daarna gingen we een stukje lopen naar een pre inca ruine waar voornamelijk voedsel werd opgeslagen. Daarna leerde ze mij hoe ik cocabladeren moest kauwen en gelukkig verdween mijn hoogte hoofdpijn als sneeuw voor de zon.

Die zondag zou ik vertrekken naar Pucallpa maar dat was niet mogelijk i.v.m. een landslide. Daarnaast was Tim ziek en dus besloten we dat het handiger was als ik naar hem toe kwam. Zo gezegt zo gedaan en maandagavond stond ik bij Tim in Trujillo. Hier hebben we een beetje gesurfd en op het strand gehangen er is hier weinig te beleven een schattig surfdorpje met een heel relaxte sfeer wat er heeeel mooi uit ziet.

Tot Tim gisteren weer wilde surfen dat ging niet door. Het bleek dat er een tsunami zou komen en er stonden mensen boven de surfschool op het dakterras te drinken. Die nodigden ons uit voor wat ze noemden hun disaster party of tsunami fiesta. Wij besloten dat we vanaf daar een prachtig uitzicht op de tsunami zouden hebben en dat als we toch niet konden eten (alle restaurants waren gesloten) we net zo goed mee konden genieten van de rum de zonsondergang en de tsunami. Een groot gedeelte van de backpackers had het nieuws wel gehoord en was vanmiddag vertrokken. Een ander groot gedeelte van het dorp zat op de heuvel in de kerk. De surfschool waar wij inzaten was helemaal leeg want deze mensen waren ook geevacueerd met al hun spulletjes.

Het bleek allemaal nogal onnodig want de tsunami die twee meter hoog zou zijn was een grote teleurstelling. Er kwam namelijk helemaal geen merkbare tsunami. We hebben wel een gezellige leuke avond gehad!!!

Maandag gaan Tim en ik weer uit elkaar. Ik vertrek alsnog naar Iquitos via een andere route en Tim gaat Equador al in!! De route die ik ga nemen is nogal off the road dus ik moet veel zelf uitzoeken maar daar heb ik veel zin in!

  • 12 Maart 2011 - 17:11

    Mama:

    Gelukkig. Gisteren hebben we wel aan jullie gedacht, maar mijn topografische kennis schoot net tekort, maar toch niet helemaal. Ik ben blij dat jullie die tsunami gespaard is gebleven hoor.
    Fijn dat alles goed gaat. Toch weer je eigen weg....

  • 12 Maart 2011 - 19:40

    Gerieke:

    Hee meid klinkt gezellig, je hebt trouwens echt n leuk jurkje aan op die fotos! Ik heb van Maartje gehoord dat ik langs moest komen ik geloof dat de cadeautjes waren aangekomen. nou meid veel plezier en jammer dat t tsunami niet zichtbaar was, maar wel leuk dat jullie nog leven xxx

  • 14 Maart 2011 - 16:11

    Opa En Oma:

    Hallo Christel. Leuk om weer een stukje van je te lezen, Je ziet er goed uit op de foto'Het is zo ook wel echt genieten,
    Ben nu al benieuwd naar het volgende stukje.
    Groetjes kus van opa en oma

  • 24 Maart 2011 - 07:32

    Gerieke:

    tijd voor een nieuw verslag!!

  • 24 Maart 2011 - 21:39

    Kelly:

    Mooie foto's joh! Succes met je reis naar Tim :)
    xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Huanchaco

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

08 Juni 2011

Laatste loodjes

23 Mei 2011

Costa rica

01 Mei 2011

Woorden kunnen het niet beschrijven

27 April 2011

hey lieve mensen

20 April 2011

dwaze dagen
Christel

Actief sinds 16 Jan. 2011
Verslag gelezen: 157
Totaal aantal bezoekers 26887

Voorgaande reizen:

31 Januari 2017 - 18 Juni 2017

Studie Mexico

03 Februari 2011 - 11 Juni 2011

Mijn eerste reis

26 Juli 2011 - 30 November -0001

Malta

Landen bezocht: