Een barre tocht - Reisverslag uit Coca, Ecuador van Christel Linden - WaarBenJij.nu Een barre tocht - Reisverslag uit Coca, Ecuador van Christel Linden - WaarBenJij.nu

Een barre tocht

Door: christelvanderLinden

Blijf op de hoogte en volg Christel

06 April 2011 | Ecuador, Coca

Daar ging ik dan zaterdag naar Santa Clothilde met een speedboot alles ging goed en ik was er snel. Zondag of maandag verwachte ik de Lancha naar Pantoja. Helaas kwam die niet en maandag besloot ik dat ik maar terugging naar Iquitos en het vliegtuig zou pakken om bij Tim te komen. Totdat ik laat in de middag hoorde dat er andere toeristen waren aangekomen. En die wilden mij voor een leuk prijsje meenemen naar Pantoja in een Peki Peki een kleine houten boot met een buitenboordmotor. We zouden er drie of vier dagen over doen en ik had niets nodig behalve mijn eigen hangmat en musquito net.

Dinsdag vertrokken we met de drie toeristen een kapitein, twee hulpkapiteins, een kokkin en de gids. Tegen de avond vroeger we ons af waar we zouden slapen. We stopten midden in de jungle bij een huisje en de kapitein kunnen we hier slapen? Dat was geen probleem en zo ging het dus iedere nacht we sliepen in onze hangmat bij junglemensen in het huisje.

Er was alleen een ander probleem de gids was niet zo betrouwbaar en liet de kokkin koken met rivierwater. Daarnaast bleek er geen bestek te zijn (gelukkig heb ik een eigen lepel en bakje en was ik dus opeens de rijkste vrouw aan boord). Ook gaf hij de families waar wij sliepen geen geld en er waren nog een hoop dingen. Al met al was het een harde tocht die uiteindelijk zes dagen duren omdat er ook veel regen was. En er is natuurlijk geen wc dus ik mocht alles in de bosjes doen. En meestal in het donker dan moet je opassen voor slangen krokodillen en andere beesten want het volgende ziekenhuis is een paar dagen verder.

Toen kwamen we eindelijk in Pantoja zondag en toen was ik platzak. Gelukkig heeft een van de duitsers mij geld geleend. Ja ik had veel geluk met mijn gezelschap want ze waren heel aardig!! Maandag gingen we naar Roca fuerte en gisteren ben ik eindelijk bij Tim aangekomen in Coca.

De foto's komen nog want ik ben weer afhankelijk van mijn medegezelschap. Er staan inmiddels wel een aantal foto's bij mijn vorige verslag. En natuurlijk wil ik jullie bedanken voor alle leuke reacties!!

Liefs Christel

  • 06 April 2011 - 15:23

    Mama:

    Fijn dat je weer bij Tim bent. Ik heb naar dit bericht uitgekeken :D

  • 06 April 2011 - 15:44

    Annie XD:

    Hey Chrissie, thank god dat je goed aangekomen bent, zat nog aan je te denken :( maar gelukkig :D Have fun!!

  • 06 April 2011 - 15:54

    OPA EN OMA:

    Fijn dat we weer wat van je hoorden, We zijn blij dat deze tocht achter de rug is en je weer bij Tim bent.
    Hier is alles goed. Ik ga kijken of ik de foto"s kan vinden, kus van ons

  • 06 April 2011 - 15:59

    Oma En Opa:

    leuke foto's vooral die zonsondergang
    doei

  • 06 April 2011 - 16:38

    Gerry:

    Ha Globetrotter !
    Ik krijg van kennissen regelmatig commentaar dat ik zo'n blond meisje toch niet alleen op reis had moeten laten gaan. Behalve dat ik daar niks over te zeggen heb/had bewijs jij het tegendeel. Goed van je dat je zo veel onderneemt ! Geniet nog maar even van de reis en van elkaar. De reis is voorbij voor je het weet. Have fun !!
    Groetjes !!

  • 07 April 2011 - 13:34

    Gerieke:

    Slangen.. krokodillen t klinkt maar eng. xd
    goed te horen dat je nog leeft :D
    Hier is ook alles goed!
    xxx

  • 08 April 2011 - 07:45

    Oma D:

    Wat een avondturen beleef je, maar gelukkig komt het iedere keer weer op zijn pootjes terecht. Geniet ervan
    Liefs

  • 10 April 2011 - 20:31

    Christa:

    Nou Christel wat een avontuurlijke reis. Ik denk dat je niet alles van deze reis nog eens zou willen overdoen. Ik zou het in iedergeval niets vinden, maar je hebt er vast ook weer het een en ander van geleerd. Ben blij dat alles goed is afgelopen. Hou het voorlopig maar op wat simpelere avonturen, vindt je niet? Heel veel plezier verder en maak er nog een mooie tijd van. Veel liefs.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ecuador, Coca

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

08 Juni 2011

Laatste loodjes

23 Mei 2011

Costa rica

01 Mei 2011

Woorden kunnen het niet beschrijven

27 April 2011

hey lieve mensen

20 April 2011

dwaze dagen
Christel

Actief sinds 16 Jan. 2011
Verslag gelezen: 130
Totaal aantal bezoekers 26936

Voorgaande reizen:

31 Januari 2017 - 18 Juni 2017

Studie Mexico

03 Februari 2011 - 11 Juni 2011

Mijn eerste reis

26 Juli 2011 - 30 November -0001

Malta

Landen bezocht: